|


|


|

Faaliyet Raporları

               Faaliyet Raporları

 

 

 

 

 

 

GÜRYILDIZ

  BELEDİYESİ

 

 

 

2024 YILI

İDARE FAALİYET RAPORU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mali Hizmetler Müdürlüğü Tarafından Hazırlanmıştır.

 

Mustafa Kemal ATATÜRK

 

 

Recep Tayyip ERDOĞAN

Cumhurbaşkanı

 

 

 

 

                               

 

Habib HAN

Güryıldız Belediye Başkanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Değerli Meclis Üyeleri, Sevgili Hemşerilerim;

 

 

          Değerli Meclis Üyesi arkadaşlarım ve sevgili hemşerilerim hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum.

        

Bir çalışma dönemini daha geride bırakmış bulunuyoruz. Sorumluluğunu üstlenmiş olduğumuz bu kutsal görevde tüm insanoğluna yapılacak olan hayırlı hizmetlerimizde bizlere göstermiş olduğunuz sağduyulu yaklaşımlarınızdan ve katkılarınızdan dolayı hepinize teşekkür ederim. Göreve geldiğimizden buyana yapmış olduğumuz tüm yatırım ve hizmetler ile yaptığımız bütün çalışmalar Güryıldız Beldemizin daha yaşanabilir, gelişen ve kalkınan bir belde olması içindir. Eğitimden sağlığa, ulaşımdan çevre düzenine, kültürden sanata kadar hayatın her dalında insanlarımıza eşit ve adaletli bir şekilde hizmet etmeye çalıştık.

           

5393 Sayılı kanunla bizlere verilen görev ve sorumluluk duygusu içerisinde Beldemizin her bir mahallesinde her bir sokağında yoğun şekilde ayrı bir çalışmalar içerisindeyiz.

           

2024 yılı içerisinde beldemizde yapmış olduğumuz çalışmalarda hiçbir şekilde mesai mefhumu aramayan Belediye personelimize, bizlere yaptığımız hizmetlerde yardımını esirgemeyen Meclis üyelerine teşekkürlerimi sunarım.

           

Saygılarımla.

  

 

 

 

 

 

 

 

Habib HAN

Belediye Başkanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İÇİNDEKİLER

 

1.      GENEL BİLGİLER

 

1.1.   Misyon ve Vizyon

1.2.   Yetki, Görev ve Sorumluluklar

1.3.   İdareye İlişkin Bilgiler,

1.3.1.     Fiziksel Yapı

1.3.2.     Örgüt Yapısı

1.3.3.     Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar

1.3.4.     İnsan Kaynakları

1.3.5.     Sunulan Hizmetler

1.3.6.     Yönetim ve İç Kontrol Sistemi

1.4.   Diğer Hususlar

                    

2.      AMAÇ VE HEDEFLER

 

2.1.   İdarenin Amaç ve Hedefleri

2.2.   Temel Politikalar ve Öncelikler

 

3.      FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER

 

3.1.   Mali Bilgiler

3.1.1.     Bütçe Uygulama Sonuçları

3.1.2.     Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar

3.1.3.     Mali Denetim Sonuçları

 

3.2.   Performans Bilgileri

3.2.1.     Faaliyet ve Proje Bilgileri

3.2.2.     Performans Sonuçları Tablosu

3.2.3.     Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi

3.2.4.     Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi

 

4.      KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ

4.1.   Üstünlükler

4.2.   Zayıflıklar

4.3.   Değerlendirme

5.      ÖNERİ VE TEDBİRLER

EKLER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      GENEL BİLGİLER

1.1.   Misyon ve Vizyon;        

Misyon;

“Önce insan” anlayışıyla çağımız yaşam standartlarına uygun, gelişmiş halkıyla bütünleşen, hizmet üretiminde öncü, hayatı kolaylaştıran bir belediye olmak.

 

Vizyon;

İnsan odaklı anlayış ile halkın yaşam kalitesini artırıp, şehircilik bilinci yüksek, çağın hayat standartlarına sahip örnek bir kent oluşturmak.

 

1.2.   Yetki, Görev ve Sorumluluklar

5393 sayılı Belediye Kanunu'na göre belediyelerin görev ve yetkileri aşağıdaki gibidir.

Belediyenin Görev ve Sorumlulukları;

Madde 14 Belediye, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla;

·         İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel altyapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor; sosyal hizmet ve yardım, nikâh, meslek ve beceri kazandırma; ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır.

·         Devlete ait her derecedeki okul binalarının inşaatı ile bakım ve onarımını yapabilir veya yaptırabilir, her türlü araç, gereç ve malzeme İhtiyaçlarını karşılayabilir; sağlıkla ilgili her türlü tesisi açabilir ve İşletebilir; mabetlerin yapımı, bakımı, onarımını yapabilir; kültür ve tabiat varlıkları ile tarihî dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekânların ve işlevlerinin korunmasını sağlayabilir; bu amaçla bakım ve onarımını yapabilir, korunması mümkün olmayanları aslına uygun olarak yeniden İnşa edebilir. Gerektiğinde, sporu teşvik etmek amacıyla gençlere spor malzemesi verir, amatör spor kulüplerine ayni ve nakdî yardım yapar ve gerekli desteği sağlar, her türlü amatör spor karşılaşmaları düzenler, yurt içi ve yurt dışı müsabakalarda üstün başarı gösteren veya derece alan öğrencilere, sporculara, teknik yöneticilere ve antrenörlere belediye meclisi kararıyla ödül verebilir. Gıda bankacılığı yapabilir. Belediyelerin birinci fıkranın (b) bendi uyarınca, sporu teşvik etmek amacıyla yapacakları nakdi yardım, bir önceki yıl genel bütçe vergi gelirlerinden belediyeleri için tahakkuk eden miktarın; büyükşehir belediyeleri için binde yedisini, diğer belediyeler için binde on İkisini geçemez. Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, belediyenin malî durumu ve hizmetin ivediliği dikkate alınarak belirlenir. Belediye hizmetleri, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulur. Hizmet sunumunda engelli, yaşlı, düşkün ve dar gelirlilerin durumuna uygun yöntemler uygulanır. Belediyenin görev, sorumluluk ve yetki alanı belediye sınırlarını kapsar. Belediye meclisinin kararı ile mücavir alanlara da belediye hizmetleri götürülebilir. 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu hükümleri saklıdır. Sivil hava ulaşımına açık havaalanları İle bu havaalanları bünyesinde yer alan tüm tesisler bu Kanunun kapsamı dışındadır.

 

Belediyenin Yetkileri ve İmtiyazları;

Madde 15 Belediyenin yetkileri ve imtiyazları şunlardır;

·         Belde sakinlerinin mahallî müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla her türlü faaliyet ve girişimde bulunmak.

·         Kanunların belediyeye verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkarmak, belediye yasakları koymak ve uygulamak, kanunlarda belirtilen cezaları vermek.

·         Gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri ile ilgili olarak kanunlarda belirtilen izin veya ruhsatı vermek.

·         Özel kanunları gereğince belediyeye ait vergi, resim, harç, katkı ve katılma paylarının tarh, tahakkuk ve tahsilini yapmak; vergi, resim ve harç dışındaki özel hukuk hükümlerine göre tahsili gereken doğal gaz, su, atık su ve hizmet karşılığı alacakların tahsilini yapmak

veya yaptırmak.

·         Müktesep haklar saklı kalmak üzere; İçme, kullanma ve endüstri suyu sağlamak; atık su ve yağmur suyunun uzaklaştırılmasını sağlamak; bunlar için gerekil tesisleri kurmak, kurdurmak, İşletmek ve İşlettirmek; kaynak sularını işletmek veya işlettirmek. Toplu taşıma yapmak; bu amaçla otobüs, deniz ve su ulaşım araçları, tünel, raylı sistem dâhil her türlü toplu taşıma sistemlerini kurmak, kurdurmak, işletmek ve işlettirmek.

·         Katı atıkların toplanması, taşınması, ayrıştırılması, geri kazanımı, ortadan kaldırılması ve depolanması ile ilgili bütün hizmetleri yapmak ve yaptırmak.

·         Mahallî müşterek nitelikteki hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla, belediye ve mücavir alan sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek, trampa etmek, tahsis etmek, bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesis etmek.

·         Borç almak, bağış kabul etmek.

·         Toptancı ve perakendeci hâlleri, otobüs terminali, fuar alanı, mezbaha, ilgili mevzuata göre yat limanı ve iskele kurmak, kurdurmak, işletmek, işlettirmek veya bu yerlerin gerçek ve tüzel kişilerce açılmasına izin vermek.

·         Vergi, resim ve harçlar dışında kalan dava konusu uyuşmazlıkların anlaşmayla tasfiyesine karar vermek.

·         Gayrisıhhî müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerini ruhsatlandırmak ve denetlemek.

·         Beldede ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi ve kayıt altına alınması amacıyla izinsiz satış yapan seyyar satıcıları faaliyetten men etmek, İzinsiz satış yapan seyyar satıcıların faaliyetten men edilmesi sonucu, cezası ödenmeyerek iki gün içinde geri alınmayan gıda maddelerini gıda bankalarına, cezası ödenmeyerek otuz gün içinde geri alınmayan gıda dışı malları yoksullara vermek.

·         Reklam panoları ve tanıtıcı tabelalar konusunda standartlar getirmek.

·         Gayrisıhhî işyerlerini, eğlence yerlerini, halk sağlığına ve çevreye etkisi olan diğer işyerlerini kentin belirli yerlerinde toplamak; hafriyat toprağı ve moloz döküm alanlarını; sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) depolama sahalarını; inşaat malzemeleri, odun, kömür ve hurda depolama alanları ve satış yerlerini belirlemek; bu alan ve yerler ile taşımalarda çevre kirliliği oluşmaması için gereken tedbirleri almak.

·         Kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, bilet ücret ve tarifelerini, zaman ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek.

·         Belediye mücavir alan sınırları içerisinde 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve ilgili diğer mevzuata göre kuruluş izni verilen alanda tesis edilecek elektronik haberleşme istasyonlarına kent ve yapı estetiği ile elektronik haberleşme hizmetinin gerekleri dikkate alınarak ücret karşılığında yer seçim belgesi vermek, bendine göre verilecek yer seçim belgesi karşılığında alınacak ücret Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca belirlenir. Ücreti yatırılmasına rağmen yirmi gün içerisinde verilmeyen yer seçim belgesi verilmiş sayılır. (I) bendinde belirtilen gayri sıhhî müesseselerden birinci sınıf olanların ruhsatlandırılması ve denetlenmesi, belediyeler dışındaki yerlerde il özel idaresi tarafından yapılır. Belediye, (e), (f) ve (g) bentlerinde belirtilen hizmetleri Danıştay’ın görüşü ve İçişleri Bakanlığının kararıyla süresi kırk dokuz yılı geçmemek üzere imtiyaz yoluyla devredebilir; toplu taşıma hizmetlerini imtiyaz veya tekel oluşturmayacak şekilde ruhsat vermek suretiyle yerine getirebileceği gibi toplu taşıma hatlarını kiraya verme veya 67’nci maddedeki esaslara göre hizmet satın alma yoluyla yerine getirebilir. İl sınırları içinde büyükşehir belediyeleri, belediye ve mücavir alan sınırları İçinde II belediyeleri ile nüfusu 10.000'i geçen belediyeler, meclis kararıyla; turizm, sağlık, sanayi ve ticaret yatırımlarının ve eğitim kurumlarının su, termal su, kanalizasyon, doğal gaz, yol ve aydınlatma gibi altyapı çalışmalarını faiz almaksızın on yıla kadar geri ödemeli veya ücretsiz olarak yapabilir veya yaptırabilir, bunun karşılığında yapılan tesislere ortak olabilir; sağlık, eğitim, sosyal hizmet ve turizmi geliştirecek projelere İçişleri Bakanlığının onayı ile ücretsiz veya düşük bir bedelle amacı dışında kullanılmamak kaydıyla arsa tahsis edebilir. (Ek cümle:12/11/2012-6360/18 md.) Belediye ve bağlı idareler, meclis kararıyla mabetlere indirimli bedelle ya da ücretsiz olarak içme ve kullanma suyu verebilirler. Belediye, belde sakinlerinin belediye hizmetleriyle İlgili görüş ve düşüncelerini tespit etmek amacıyla kamuoyu yoklaması ve araştırması yapabilir. Belediye mallarına karşı suç işleyenler Devlet malına karşı suç işlemiş sayılır. 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 75 inci maddesi hükümleri belediye taşınmazları hakkında da uygulanır. Belediyenin proje karşılığı borçlanma yoluyla elde ettiği gelirleri, şartlı bağışlar ve kamu hizmetlerinde fiilen kullanılan malları ile belediye tarafından tahsil edilen vergi, resim ve harç gelirleri haczedilemez.

 

Belediyeye Tanınan Muafiyet

Madde 16 Belediyenin kamu hizmetine ayrılan veya kamunun yararlanmasına açık, gelir getirmeyen taşınmazları ile bunların inşa ve kullanımları katma değer vergisi ile özel tüketim vergisi hariç her türlü vergi, resim, harç, katılma ve katkı paylarından muaftır.

 

1.3.   İdareye İlişkin Bilgileri

1.3.1.      Fiziksel Yapı

·         1998 yılında Yazıbağı ve Küçükyıldız köylerinin bir belediye teşkilatı adı altında birleştirilmesiyle oluşan beldemiz, Şehit Abdullah ÖZER, Ali YÜCEL, Bahçelievler, Küçükyıldız ve Kanalaltı isimlerini almış olan 5 mahalleden ibarettir. Beldemiz Tokat İli Merkez ilçesine bağlı bir yerleşim merkezi olup yerleşim yeri olarak Tokat il merkezinin batısında, Turhal İlçesi yolu üzerinde yer alır. İl merkezine uzaklığı 23 km. Turhal İlçesi’ne ise 30 km. dir.

·         İl Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ile Belediyemiz arasında koordineli olarak yürütülmüş olan ‘’Ulusal Adres Veri Tabanı ve ‘’Adrese Dayalı Nüfus Kayıt sistemi’’ çalışmaları sonucu Türkiye İstatistik Kurumu 2024 yılı verilerine göre beldemizin nüfusu 1890 kişidir.

·         Beldemizde ekonomik sektörler açısından birinci sırayı tarım sektörü alırken ikinci sırayı hayvancılık sektörü almaktadır.

·         Beldemiz büyükçe bir vadinin kuzeye bakan yamacında ovaya hâkim bir konumdadır. Beldemizin dağlık kuzey kesimleri orman alanıdır. Orman ve yerleşme alanı arasında kalan bölgede kuru tarım yapılmakta, eğimin düşük olduğu ve sulama imkânlarının bulunduğu güney kesimlerde verimli sulu tarım arazileri bulunmakta ve zengin çeşitlilikte ürünler, alınmaktadır. Beldemiz; Konut, Ticaret, Eğitim, Sağlık, Dini, İdari, Sosyal tesis, Hamam, Besihane, Hal, Teknik altyapı, Yol, Mezarlık, Dere-Kanal, Orman, Boş ve Çalılık, Kavaklık, Bağ ve tarım alanı olmak üzere toplam 10.572.254.33 m² kullanım alanına sahiptir. Yine önemli bir ayrıntı olarak Beldemiz ‘’Türkiye Deprem Bölgeleri Haritası’nda kasaba ve çevresi birinci derecede deprem bölgesi olarak geçmekte olup yöremizde etkin olan fay KAF (Kuzey Anadolu Fay) ’dır.

·         Güryıldız Belediyesi Hizmet Binaları, Sosyal ve Kültürel Tesisler;

1 adet Ana Hizmet Binası, 1 adet Ek Hizmet Binası, 2 adet Kurs Binası, 1 adet Yaş Sebze ve Meyve Hali, 2 adet Çocuk Oyun Parkı, 1 adet Halı Saha ve Araç Garajı bulunmaktadır.

·         Belediyemize Ait Ulaşım ve Hizmet Araçları;

Kurumumuzda 1 adet makam aracı, 2 adet hizmet aracı, , 1 adet vakumlu yol süpürme aracı, 1 adet çöp kamyonu, 1 adet cenaze nakil aracı, 1 adet damperli kamyon, 1 adet traktör ve römork, 1 adet 4x4x4 kazıyıcı yükleyici iş makinesi, 1 adet 4x4x4 kazıyıcı yükleyici iş makinesi, 1 adet su ve kanalizasyon bakım aracı, 1 adet arazöz, 1 adet harç karma makinesi ve 1 adet çim biçme makinesi aracı olmak üzere 14 adet motorlu motorsuz araç ve gereç envanterimizde bulunmaktadır.

 

1.3.2.      Örgüt Yapısı

Belediyemizin örgüt yapısı Belediye Başkanı, Meclis ve Encümen olmak üzere 3 adettir.

 

Meclis; Belediye meclis üyemiz Belediye Başkanıyla birlikte 10 kişiden oluşmaktadır. Belediye meclisimiz 01.01.2024 tarihinden 31.12.2024 tarihine kadar 27 adet olağan ve 2 adet olağanüstü toplantı yapmış olup bu toplantılar neticesinde 29 adet karar almıştır. Alınan kararlar kâtip üyeler tarafından imzalandıktan sonra 2024 yılı Ocak ayı itibari ile süresi içinde bağlı bulunduğumuz İdare ve Denetim Müdürlüğüne bildirilmiş olup, kabul edilip yürürlüğe giren meclis karar sayısı 29 olarak kayıtlara geçmiştir.

 

Encümen; Yılı içerisinde Belediye encümenimiz 01.01.2024 tarihinden 31.12.2024 tarihleri arasında mücbir sebep olmadıkça her hafta Perşembe günleri haftada 1 (Bir) kez toplanmış ve bu toplantılar neticesinde 20 adet karar alınmıştır.

 

1.3.3.      Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar

Belediyemizin bilgi ve teknolojik kaynakları ile ilgili çağın gerektirdiği şekilde f

Güryıldız Belediye Başkanlığı Copyright © 2025 Tüm Hakları Saklıdır.