Faaliyet Raporları
GÜRYILDIZ
BELEDİYESİ
2024 YILI
İDARE FAALİYET
RAPORU
Mali Hizmetler
Müdürlüğü Tarafından Hazırlanmıştır.
Mustafa Kemal
ATATÜRK
Recep Tayyip
ERDOĞAN
Cumhurbaşkanı
Habib HAN
Güryıldız Belediye
Başkanı
Değerli Meclis
Üyeleri, Sevgili Hemşerilerim;
Değerli
Meclis Üyesi arkadaşlarım ve sevgili hemşerilerim hepinizi sevgi ve saygıyla
selamlıyorum.
Bir çalışma dönemini daha geride bırakmış bulunuyoruz. Sorumluluğunu üstlenmiş olduğumuz bu kutsal görevde tüm insanoğluna yapılacak olan hayırlı hizmetlerimizde bizlere göstermiş olduğunuz sağduyulu yaklaşımlarınızdan ve katkılarınızdan dolayı hepinize teşekkür ederim. Göreve geldiğimizden buyana yapmış olduğumuz tüm yatırım ve hizmetler ile yaptığımız bütün çalışmalar Güryıldız Beldemizin daha yaşanabilir, gelişen ve kalkınan bir belde olması içindir. Eğitimden sağlığa, ulaşımdan çevre düzenine, kültürden sanata kadar hayatın her dalında insanlarımıza eşit ve adaletli bir şekilde hizmet etmeye çalıştık.
5393 Sayılı kanunla bizlere verilen görev ve sorumluluk duygusu içerisinde Beldemizin her bir mahallesinde her bir sokağında yoğun şekilde ayrı bir çalışmalar içerisindeyiz.
2024 yılı içerisinde beldemizde yapmış olduğumuz çalışmalarda hiçbir şekilde mesai mefhumu aramayan Belediye personelimize, bizlere yaptığımız hizmetlerde yardımını esirgemeyen Meclis üyelerine teşekkürlerimi sunarım.
Saygılarımla.
Habib HAN
Belediye Başkanı
İÇİNDEKİLER
1. GENEL BİLGİLER
1.1. Misyon ve Vizyon
1.2. Yetki, Görev ve Sorumluluklar
1.3. İdareye İlişkin Bilgiler,
1.3.1. Fiziksel Yapı
1.3.2. Örgüt Yapısı
1.3.3. Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
1.3.4. İnsan Kaynakları
1.3.5. Sunulan Hizmetler
1.3.6. Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
1.4. Diğer Hususlar
2. AMAÇ VE HEDEFLER
2.1. İdarenin Amaç ve Hedefleri
2.2. Temel Politikalar ve Öncelikler
3. FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
3.1. Mali Bilgiler
3.1.1. Bütçe Uygulama Sonuçları
3.1.2. Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar
3.1.3. Mali Denetim Sonuçları
3.2. Performans Bilgileri
3.2.1. Faaliyet ve Proje Bilgileri
3.2.2. Performans Sonuçları Tablosu
3.2.3. Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi
3.2.4. Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi
4. KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
4.1. Üstünlükler
4.2. Zayıflıklar
4.3. Değerlendirme
5. ÖNERİ VE TEDBİRLER
EKLER
1. GENEL BİLGİLER
1.1. Misyon ve Vizyon;
Misyon;
“Önce insan” anlayışıyla çağımız yaşam standartlarına
uygun, gelişmiş halkıyla bütünleşen, hizmet üretiminde öncü, hayatı
kolaylaştıran bir belediye olmak.
Vizyon;
İnsan odaklı anlayış ile halkın yaşam kalitesini artırıp, şehircilik bilinci yüksek, çağın hayat standartlarına sahip örnek bir kent oluşturmak.
1.2.
Yetki, Görev
ve Sorumluluklar
5393 sayılı Belediye
Kanunu'na göre belediyelerin görev ve yetkileri aşağıdaki gibidir.
Belediyenin Görev ve Sorumlulukları;
Madde 14 Belediye, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla;
·
İmar, su ve
kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel altyapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri;
çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım,
kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma,
park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve
spor; sosyal hizmet ve yardım, nikâh, meslek ve beceri kazandırma; ekonomi ve
ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır.
·
Devlete ait her
derecedeki okul binalarının inşaatı ile bakım ve onarımını yapabilir veya
yaptırabilir, her türlü araç, gereç ve malzeme İhtiyaçlarını karşılayabilir;
sağlıkla ilgili her türlü tesisi açabilir ve İşletebilir; mabetlerin yapımı,
bakımı, onarımını yapabilir; kültür ve tabiat varlıkları ile tarihî dokunun ve
kent tarihi bakımından önem taşıyan mekânların ve işlevlerinin korunmasını
sağlayabilir; bu amaçla bakım ve onarımını yapabilir, korunması mümkün olmayanları
aslına uygun olarak yeniden İnşa edebilir. Gerektiğinde, sporu teşvik etmek
amacıyla gençlere spor malzemesi verir, amatör spor kulüplerine ayni ve nakdî
yardım yapar ve gerekli desteği sağlar, her türlü amatör spor karşılaşmaları
düzenler, yurt içi ve yurt dışı müsabakalarda üstün başarı gösteren veya derece
alan öğrencilere, sporculara, teknik yöneticilere ve antrenörlere belediye
meclisi kararıyla ödül verebilir. Gıda bankacılığı yapabilir. Belediyelerin
birinci fıkranın (b) bendi uyarınca, sporu teşvik etmek amacıyla yapacakları
nakdi yardım, bir önceki yıl genel bütçe vergi gelirlerinden belediyeleri için
tahakkuk eden miktarın; büyükşehir belediyeleri için binde yedisini, diğer
belediyeler için binde on İkisini geçemez. Hizmetlerin yerine getirilmesinde
öncelik sırası, belediyenin malî durumu ve hizmetin ivediliği dikkate alınarak
belirlenir. Belediye hizmetleri, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun
yöntemlerle sunulur. Hizmet sunumunda engelli, yaşlı, düşkün ve dar
gelirlilerin durumuna uygun yöntemler uygulanır. Belediyenin görev, sorumluluk
ve yetki alanı belediye sınırlarını kapsar. Belediye meclisinin kararı ile
mücavir alanlara da belediye hizmetleri götürülebilir. 4562 sayılı Organize
Sanayi Bölgeleri Kanunu hükümleri saklıdır. Sivil hava ulaşımına açık
havaalanları İle bu havaalanları bünyesinde yer alan tüm tesisler bu Kanunun
kapsamı dışındadır.
Belediyenin Yetkileri ve İmtiyazları;
Madde 15 Belediyenin
yetkileri ve imtiyazları şunlardır;
·
Belde sakinlerinin
mahallî müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla her türlü faaliyet
ve girişimde bulunmak.
·
Kanunların belediyeye
verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkarmak, belediye yasakları koymak ve uygulamak,
kanunlarda belirtilen cezaları vermek.
·
Gerçek ve tüzel
kişilerin faaliyetleri ile ilgili olarak kanunlarda belirtilen izin veya
ruhsatı vermek.
·
Özel kanunları
gereğince belediyeye ait vergi, resim, harç, katkı ve katılma paylarının tarh,
tahakkuk ve tahsilini yapmak; vergi, resim ve harç dışındaki özel hukuk
hükümlerine göre tahsili gereken doğal gaz, su, atık su ve hizmet karşılığı
alacakların tahsilini yapmak
veya yaptırmak.
· Müktesep haklar saklı kalmak üzere; İçme, kullanma ve endüstri suyu sağlamak; atık su ve yağmur suyunun uzaklaştırılmasını sağlamak; bunlar için gerekil tesisleri kurmak, kurdurmak, İşletmek ve İşlettirmek; kaynak sularını işletmek veya işlettirmek. Toplu taşıma yapmak; bu amaçla otobüs, deniz ve su ulaşım araçları, tünel, raylı sistem dâhil her türlü toplu taşıma sistemlerini kurmak, kurdurmak, işletmek ve işlettirmek.
· Katı atıkların toplanması, taşınması, ayrıştırılması, geri kazanımı, ortadan kaldırılması ve depolanması ile ilgili bütün hizmetleri yapmak ve yaptırmak.
· Mahallî müşterek nitelikteki hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla, belediye ve mücavir alan sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek, trampa etmek, tahsis etmek, bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesis etmek.
· Borç almak, bağış kabul etmek.
· Toptancı ve perakendeci hâlleri, otobüs terminali, fuar alanı, mezbaha, ilgili mevzuata göre yat limanı ve iskele kurmak, kurdurmak, işletmek, işlettirmek veya bu yerlerin gerçek ve tüzel kişilerce açılmasına izin vermek.
· Vergi, resim ve harçlar dışında kalan dava konusu uyuşmazlıkların anlaşmayla tasfiyesine karar vermek.
· Gayrisıhhî müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerini ruhsatlandırmak ve denetlemek.
· Beldede ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi ve kayıt altına alınması amacıyla izinsiz satış yapan seyyar satıcıları faaliyetten men etmek, İzinsiz satış yapan seyyar satıcıların faaliyetten men edilmesi sonucu, cezası ödenmeyerek iki gün içinde geri alınmayan gıda maddelerini gıda bankalarına, cezası ödenmeyerek otuz gün içinde geri alınmayan gıda dışı malları yoksullara vermek.
· Reklam panoları ve tanıtıcı tabelalar konusunda standartlar getirmek.
· Gayrisıhhî işyerlerini, eğlence yerlerini, halk sağlığına ve çevreye etkisi olan diğer işyerlerini kentin belirli yerlerinde toplamak; hafriyat toprağı ve moloz döküm alanlarını; sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) depolama sahalarını; inşaat malzemeleri, odun, kömür ve hurda depolama alanları ve satış yerlerini belirlemek; bu alan ve yerler ile taşımalarda çevre kirliliği oluşmaması için gereken tedbirleri almak.
· Kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, bilet ücret ve tarifelerini, zaman ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek.
·
Belediye mücavir alan sınırları içerisinde
5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, 26/9/2011 tarihli
ve 655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve ilgili diğer mevzuata göre
kuruluş izni verilen alanda tesis edilecek elektronik haberleşme istasyonlarına
kent ve yapı estetiği ile elektronik haberleşme hizmetinin gerekleri dikkate
alınarak ücret karşılığında yer seçim belgesi vermek, bendine göre verilecek
yer seçim belgesi karşılığında alınacak ücret Ulaştırma, Denizcilik ve
Haberleşme Bakanlığınca belirlenir. Ücreti yatırılmasına rağmen yirmi gün
içerisinde verilmeyen yer seçim belgesi verilmiş sayılır. (I) bendinde
belirtilen gayri sıhhî müesseselerden birinci sınıf olanların
ruhsatlandırılması ve denetlenmesi, belediyeler dışındaki yerlerde il özel
idaresi tarafından yapılır. Belediye, (e), (f) ve (g) bentlerinde belirtilen
hizmetleri Danıştay’ın görüşü ve İçişleri Bakanlığının kararıyla süresi kırk dokuz
yılı geçmemek üzere imtiyaz yoluyla devredebilir; toplu taşıma hizmetlerini
imtiyaz veya tekel oluşturmayacak şekilde ruhsat vermek suretiyle yerine
getirebileceği gibi toplu taşıma hatlarını kiraya verme veya 67’nci maddedeki
esaslara göre hizmet satın alma yoluyla yerine getirebilir. İl sınırları içinde
büyükşehir belediyeleri, belediye ve mücavir alan sınırları İçinde II belediyeleri
ile nüfusu 10.000'i geçen belediyeler, meclis kararıyla; turizm, sağlık, sanayi
ve ticaret yatırımlarının ve eğitim kurumlarının su, termal su, kanalizasyon,
doğal gaz, yol ve aydınlatma gibi altyapı çalışmalarını faiz almaksızın on yıla
kadar geri ödemeli veya ücretsiz olarak yapabilir veya yaptırabilir, bunun
karşılığında yapılan tesislere ortak olabilir; sağlık, eğitim, sosyal hizmet ve
turizmi geliştirecek projelere İçişleri Bakanlığının onayı ile ücretsiz veya
düşük bir bedelle amacı dışında kullanılmamak
kaydıyla arsa tahsis edebilir. (Ek cümle:12/11/2012-6360/18 md.) Belediye ve
bağlı idareler, meclis kararıyla mabetlere indirimli bedelle ya da ücretsiz
olarak içme ve kullanma suyu verebilirler. Belediye, belde sakinlerinin
belediye hizmetleriyle İlgili görüş ve düşüncelerini tespit etmek amacıyla
kamuoyu yoklaması ve araştırması yapabilir. Belediye mallarına karşı suç
işleyenler Devlet malına karşı suç işlemiş sayılır. 2886 sayılı Devlet İhale
Kanununun 75 inci maddesi hükümleri belediye taşınmazları hakkında da
uygulanır. Belediyenin proje karşılığı borçlanma yoluyla elde ettiği gelirleri,
şartlı bağışlar ve kamu hizmetlerinde fiilen kullanılan malları ile belediye
tarafından tahsil edilen vergi, resim ve harç gelirleri haczedilemez.
Belediyeye Tanınan Muafiyet
Madde 16 Belediyenin kamu hizmetine ayrılan veya kamunun
yararlanmasına açık, gelir getirmeyen taşınmazları ile bunların inşa ve
kullanımları katma değer vergisi ile özel tüketim vergisi hariç her türlü
vergi, resim, harç, katılma ve katkı paylarından muaftır.
1.3. İdareye İlişkin Bilgileri
1.3.1.
Fiziksel Yapı
·
1998 yılında Yazıbağı
ve Küçükyıldız köylerinin bir belediye teşkilatı adı altında birleştirilmesiyle
oluşan beldemiz, Şehit Abdullah ÖZER, Ali YÜCEL, Bahçelievler, Küçükyıldız ve
Kanalaltı isimlerini almış olan 5 mahalleden ibarettir. Beldemiz Tokat İli
Merkez ilçesine bağlı bir yerleşim merkezi olup yerleşim yeri olarak Tokat il
merkezinin batısında, Turhal İlçesi yolu üzerinde yer alır. İl merkezine
uzaklığı 23 km. Turhal İlçesi’ne ise 30 km. dir.
·
İl Nüfus ve
Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ile Belediyemiz arasında koordineli olarak
yürütülmüş olan ‘’Ulusal Adres Veri Tabanı ve ‘’Adrese Dayalı Nüfus Kayıt
sistemi’’ çalışmaları sonucu Türkiye İstatistik Kurumu 2024 yılı verilerine
göre beldemizin nüfusu 1890 kişidir.
·
Beldemizde ekonomik
sektörler açısından birinci sırayı tarım sektörü alırken ikinci sırayı
hayvancılık sektörü almaktadır.
·
Beldemiz büyükçe bir
vadinin kuzeye bakan yamacında ovaya hâkim bir konumdadır. Beldemizin dağlık kuzey
kesimleri orman alanıdır. Orman ve yerleşme alanı arasında kalan bölgede kuru
tarım yapılmakta, eğimin düşük olduğu ve sulama imkânlarının bulunduğu güney
kesimlerde verimli sulu tarım arazileri bulunmakta ve zengin çeşitlilikte
ürünler, alınmaktadır. Beldemiz; Konut, Ticaret, Eğitim, Sağlık, Dini, İdari, Sosyal
tesis, Hamam, Besihane, Hal, Teknik altyapı, Yol, Mezarlık, Dere-Kanal, Orman,
Boş ve Çalılık, Kavaklık, Bağ ve tarım alanı olmak üzere toplam 10.572.254.33
m² kullanım alanına sahiptir. Yine önemli bir ayrıntı olarak Beldemiz ‘’Türkiye
Deprem Bölgeleri Haritası’nda kasaba ve çevresi birinci derecede deprem bölgesi
olarak geçmekte olup yöremizde etkin olan fay KAF (Kuzey Anadolu Fay) ’dır.
·
Güryıldız Belediyesi
Hizmet Binaları, Sosyal ve Kültürel Tesisler;
1 adet Ana Hizmet Binası, 1 adet Ek Hizmet Binası, 2 adet
Kurs Binası, 1 adet Yaş Sebze ve Meyve Hali, 2 adet Çocuk Oyun Parkı, 1 adet
Halı Saha ve Araç Garajı bulunmaktadır.
·
Belediyemize Ait
Ulaşım ve Hizmet Araçları;
Kurumumuzda 1 adet makam aracı, 2 adet hizmet aracı, , 1
adet vakumlu yol süpürme aracı, 1 adet çöp kamyonu, 1 adet cenaze nakil aracı, 1
adet damperli kamyon, 1 adet traktör ve römork, 1 adet 4x4x4 kazıyıcı yükleyici
iş makinesi, 1 adet 4x4x4 kazıyıcı yükleyici iş makinesi, 1 adet su ve
kanalizasyon bakım aracı, 1 adet arazöz, 1 adet harç karma makinesi ve 1 adet
çim biçme makinesi aracı olmak üzere 14 adet motorlu motorsuz araç ve gereç envanterimizde
bulunmaktadır.
1.3.2.
Örgüt Yapısı
Belediyemizin örgüt yapısı Belediye Başkanı, Meclis ve
Encümen olmak üzere 3 adettir.
Meclis; Belediye meclis üyemiz Belediye Başkanıyla birlikte 10
kişiden oluşmaktadır. Belediye meclisimiz 01.01.2024 tarihinden 31.12.2024
tarihine kadar 27 adet olağan ve 2 adet olağanüstü toplantı yapmış olup bu
toplantılar neticesinde 29 adet karar almıştır. Alınan kararlar kâtip üyeler
tarafından imzalandıktan sonra 2024 yılı Ocak ayı itibari ile süresi içinde
bağlı bulunduğumuz İdare ve Denetim Müdürlüğüne bildirilmiş olup, kabul edilip
yürürlüğe giren meclis karar sayısı 29 olarak kayıtlara geçmiştir.
Encümen; Yılı içerisinde Belediye encümenimiz 01.01.2024 tarihinden
31.12.2024 tarihleri arasında mücbir sebep olmadıkça her hafta Perşembe günleri
haftada 1 (Bir) kez toplanmış ve bu toplantılar neticesinde 20 adet karar
alınmıştır.
1.3.3.
Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Belediyemizin bilgi ve teknolojik kaynakları ile ilgili çağın gerektirdiği şekilde f